onsdag 17 april 2013

Katthår, sand överallt. Javisst är det vår!

Igår var jag och röntgade njurarna. Det var hur lindrigt som helst. Så jag stressade upp mig i helt i onödan. Vädret var härligt och jag åkte dit i god tid. Parkerade en bit ifrån och passade på att få mig en promenad i solen. Efteråt firade jag med sushilunch. Hälsade på en kär vän bara en liten stund eftersom hon jobbade. Då vill man ju inte störa. Jag hade irriterande små-ont i bröstet. Det tilltog när jag kom hem. Kom på att jag skulle prova med nitrosprayen. Försvinner det onda så ÄR det kärlkramp. Själv trodde jag inte att det var just det. Men det var det. Hm. Jaha. Tur jag har den där lilla sprayen.

Idag mår jag hur bra som helst. Satte mig för att göra "pappers-måsten". Jag bara nös och snörvlade. Det gick inte sitta med några papper. Plockade fram lilla hjälpredan som heter dammsugare och satte igång. Nu skurar jag. Det är som ett lättare pass gymnastik. På en del ställen är det trångt till och man får lägga sig på golvet med dammsugaren för att komma åt. Ner, opp, ner ,opp. Katten drar in sand. Gubben går in med skorna på. Sa till honom om det häromdagen." Näää, det är katta!" försökte han med. "Å, så katta lämnar sandiga skomärken efter sig? " " Jaaa"  "Haha, skyll på katta, du!"

Vad det luktar gott när det är nyskurat. Sen blir det en rask promenad. Duscha och därefter pappersjobbet. Imorgon är dagen fulltecknad med olika möten och uppdrag.

Ihh! Jag hade lämnat dörren öppen för att vädra. Så ser jag Simba ligga och RULLA sig i Mojos kattlåda. Röt till: "Men vad GÖR du?"  Simba hoppade ur lådan så sanden skvätte långt åt alla håll och rusade ut. Mojo blev nyfiken, kom ner för att kolla vad som stod på, ser Simba och följer efter ut. Nu får de två stanna ute. Fram med dammsugaren igen. Kattskrälle! Hallen och halva köket är fullt i sand. Uh!

Skatan med fru flyger med pinnar dagarna i ända. Spännande se hur många ungar de får. Svartpippin med gul näbb är fortfarande ensam.


1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Vad glad jag blev att röntgn gick bra och att du känner dig någolunda frisk . Gubbskrälle som går in med skor fy fabian så respektlöst det är. Inte skulle då jag tycka att de var nå skoj att äga Simba när han ska komma hem å in för kvällen. kan inte lukta så gott. Har aldrig hört att en katt rullar sig så,bara hundar .Kanske för att det är katternas (va heter det) brunsttid. Ha det bra minfina vän. Kramiz.<3