tisdag 29 november 2011

Vit jul

I år blir det mycket vitt med inslag av rött i köket. Jag känner att jag behöver ha det ljust kring mig i vinter. Igår föll det äntligen litelite snö som fått stanna kvar. Med ens blev världen ljusare! Snön behövs vid våra breddgrader. Det blir alldeles för mörkt annars. Det får gärna komma lite till och bädda in allt i ett fluffigt mjukt snötäcke. Det är bättre för allt som ska övervintra fram till våren. Skoterföre måste vi också få förstås. Så den kommer till användning. Den stora oljudsmaskinen vi har. .. Med den är det ingen risk stöta på djur i skogen. Fast de är nog rätt vana. Stötte ju på tre älgar en gång när lilla Kotten och jag var ute. Ska ta fram lakansväv o se vad jag kan göra för min vita jul med den i dagarna här framöver....



Inga kommentarer: