torsdag 17 november 2016

Kära gamla blogg!

Men hejhej!

Hittade tillbaka till bloggen av en slump. Så roligt! Det var ett bra tag sen jag skrev något. Nu tar jag och knåpar ihop några ord när jag ändå är här.

Förra veckan återupptog jag mina promenader. Det går ganska bra trots mitt skruttiga vänstra knä. Den ska jag ta till en specialläkare. Först måste jag fixa bilen. Sen kan jag boka tid hos läkaren. Just nu dricker jag välgörande guldte med cayennepeppar. Jag vill tro att det är bra för hela systemet inklusive knäet. Tar också ingefära med citron varje dag. Mår fint på det.

Just nu studerar jag på halvtid. Jag målar också. Målar prylar, väggar och möbler. Stickar vantar och sockor. Barnbarnen har vuxit. Storlekarna 37,44 och 47 är det som gäller för dem just nu. Jo, jag är också en storfot. Aktningsvärda hela 43! Inte helt lätt hitta tjejskor i den storleken.Som tur är trivs jag i rejäla sport och trekking skor så jag står och går väldigt stadigt på vår jord med mina fötter, sockor och skor.

Vännen min, hon har bytt efternamn. Jag blev lite sugen på det.Funderar på vad jag VILL heta? Förmodligen byter jag inte efternamn, med tanke på Johanna, Lilla mamman och barnbarnen som ju också har samma efternamn som jag. Känns som att jag lämnar dem i sticket på något sätt. Det vill jag ju inte. Älskar dem så otroligt innerligt! De är absolut det värdefullaste jag haft och har i mitt liv.

Inatt tindrar inga stjärnor. Just nu är det vått och trist. Blank-is och halt. Vi hade riktig vinter ett litet tag. Sen blev det varmt. Längtar efter vintern. Med snö, frost och kyla. Då är det som det ska vara.
En liten gnutta dagsljus, blå skymning, minusgrader, glittersnö och norrsken.Vinterlycka!

Temuggen är tömd och det är dags att slumra in. Imorgon är det en ny dag med....födelsedagsfika!




Inga kommentarer: