måndag 25 juli 2011

Gör lite trädgårdsarbete...

Det går dåligt med min högra hälsena. Den tar stryk. Men jag kan ju inte göra ingenting heller så då får den väl ta stryk då! Kan inte låta bli blänga på myrstackarna. Blänger på alla myrstigar. De gör verkligen STIGAR överallt. Blev biten 3 gånger idag. Hälla ut gift känns ändå inte bra. Inte heller elda upp dem. De är ju uti eldfängda material. Alla myrstackarna. De vet minsann vad de gör, de ettriga, elaka små krypen!

Skrattar bäst som skrattar sist: Haha, jag ska ha mig en sån här!:

Far min fick ju väck dem med kokande vatten! Jag ska göra sammaledes. Jepp. Nästa år ska jag ha en sån vattenvärmare. Sen är de ju bra till allt möjligt annat som till att växtfärga yllegarn med. Man kan också göra storkok av palt....eller nåt annat matnyttigt. Om jag nu ska rättfärdiga ett sånt dyrt köp så KAN man ju ha den till mer än miljövänlig utrotning av myror. Lakkapää säljer dem till mycket bra pris. vill ha 80 liters grytan.
Hurra för vattenvärmare!

Rosenbusken som var angripen av något inte så trevligt tidigare i sommar- (Jag var så feg att jag inte tordes titta efter eller ta bort de hopklibbade bladen.)-är frisk nu. Jag hårdsprutade den med trädgårdsslangen och kallt brunnsvatten. Ska dränka den i såpvatten, jorden också, så inte nån sjukdom stannar kvar i jorden. Sen ska den få tvålvatten. Rosor älskar tvålvatten från vanlig hårdtvål. Typ barnängens, Lux eller vad som nu finns.
Det finns ju ljuvliga hemmagjorda, eller heter det handgjorda tvålar också.
En ställning för handfat som man kan ha ute är också på önskelistan min. Får jag inte tag i nån provar jag att beställa hos nån klensmed. Kanske gubben min kan göra en?

Inga kommentarer: