onsdag 20 juli 2011

Ska man iväg på bröllop vill man ju va fin.....

Jag och klockan har ju aldrig varit i synk med varann. Det var vi inte heller idag. Blev klar i sista minuten, hade tänkt sminka mig lite för en gångs skull men det hann jag inte med. Bara ett drag typ med mascaran och ett litet, litet uns ögonskugga. Knappt så det syntes. Tur det.

Nu när jag kom hem roade jag mig med att måla mig med det jag har. Men hu vad förskräckligt det blev. Jag såg ut som...ett åkerspöke. Det funkar inte längre med mig och smink. Det går bara inte få till det fint. Mascaran blir ett asfaltlager och ögonskuggorna är.. inte vad de har varit. Inte mina ögon heller. Tvättade bort alltihopa. Så vart man åter människa igen. Skönt.
Fast när man varit alldeles för mycket sminkad ser man fruktansvärt osminkad ut då allt är borttvättat. Alldagligt försvinnande o-utstickande grå...

Nåväl, grå eller inte, dax att komma isäng. Först en go´ tekopp!
Go´natt allihop!

Inga kommentarer: