söndag 17 juli 2011

Trädgårdsarbetarn rapporterar:

Idag har jag grejat på gården. Vädret här är underbart. Sol, molnfri himmel och det fläktar alldeles lagomt. Hämtat lite växter från "barnkammarn" i skogen. Hittade en lila syren. Vet inte var jag ska sätta ner den. Sand och sten möter alla spadtag. Det är inte roligt. Vad jag har varit bortskämd förr med näringsrik jord där jag bott tidigare.
Behöver fler gullstavar, Vill ha de som finns med flikiga blad. Tre fyra stycken. Hoppas det finns sådana någonstans.

Fem nya myrstackar är på gång. Fyra i en rad!!!!! Knäppmyror! Jag behöver en hel armada av järnspett om jag ska testa att få dem att frysa ihjäl i vinter. Iallafall 8 st. Det är bara de myrstackar som ligger närmast till. ÅTTA! Grrr...

Nu bär det iväg till lilla familjen. Blir där till imorgonkväll.
På tisdag far jag på bröllop. Det ska bli kul!

Inga kommentarer: