tisdag 27 januari 2009

Bortglömd..

Hu vilken morgon.
Först vart jag klar i gooood tid, för att vara jag.
kollar bilnycklarna, joodå de är i fickan.

Tar väskan och tar en rök på bron.
Låser dörren. Klockan är tjuge i åtta. Letar bilnycklarna.

Hittar dem inte.
Tömmer fickorna. Ingen bilnyckel. Tömmer väskan. Ingen nyckel.

Letar på bron. Går in och kollar. Kollar i bilen.
Söker febrilt. Ingen nyckeljävel.....
Till slut finner jag knippan vid mikron i köket!!??? Tjuge över åtta.
Den tid jag skulle varit på Hälsocentralen.... suck.
Åker dit ändå. Får komma in med en gång.

De åderlåter mig på tre behållare blod.
Får sätta mig i väntrummet. Väntar. väntar och vääääääntar.
Ger opp halv elva och frågar om jag kommit bort i systemet deras.
Det hade jag. Såklart. Andra gången det händer.

Nåja, en liten äldre sköterska visar in mig, frågar lite och

klottrar ner oväsentligheter om mig på ett papper. Tar BT. För högt.
Tar en gång till. Lite bättre men fortfarande för högt.
Hon ringer mig i slutet på veckan så får jag veta hur det gått

med resten av proverna.
Jahapp.

Jag har mått mysko de senaste veckorna.
Varit kolossalt trött, darrig,
liksom lite ledabruten o mått "konstigt" helt enkelt.
Just idag mådde jag ovanligt bra. Typiskt!
*Surar*

Inga kommentarer: