måndag 12 juli 2010

Förra veckan var barnabarna här

i 7 dagar. Vi gjorde något varje dag utom lördan. Joo, vi gjorde något då oxå men det vart slappt den dan. Fiska, bada, hälsa på släkt och vänner, shoppa och allt såntdär. Kotten fick sin efterlängtade kniv och Diktatorn en älskad tyghäst. Gissa vad den heter? Miramis förståss! Det heter alla älskade hästar enligt henne. Oavsett färg. Denna Miramis är svart, gnäggar och galopperar ljudligt. Har sadel och stigbyglar. Å, jag vill ha utehästar i trä som man kan måla. Jag hade två sådana som barn. De murknade bort med åren men till och med mina barn hann ha lite glädje av dem oxå innan de förföll. Jag har ju kvar shettissadlarna så dem kan man ju ha. Hmhm....Jaaaa, jag har en idé! Ska skissa lite på den.. och rädda mina stackars växter som förgås i hettan här.......

3 kommentarer:

Erika sa...

Åh! En sån häst ville jag ha under heeeela min uppväxt, men det var svårt när vi bodde i lägenhet.... :D Tror nog att Kvitterill skulle gilla en sån!

norrskensflamman sa...

Du är duktig men det är ju skoj att ha småungarna hos sig. Är du ledig nu? låter skoj med trähästarna. skulle säkert uppskattas av de små.

norrskensflamman sa...

Du är duktig men det är ju skoj att ha småungarna hos sig. Är du ledig nu? låter skoj med trähästarna. skulle säkert uppskattas av de små.