måndag 26 juli 2010

Gick igenom mina "semester"bilder...

Det går inte fånga den där hisnande känslan av storslagna vyer på mobilkameran. Bilderna blir liksom så platta och inte alls WOW. Ett hårstrå här och en fingerknog där förstör bara bilden. Inga fler semesterbilder utlovas.

Förra veckan bestod av barnbarnen mest. Måndagen gick toppenbra. Sen fick jag det månatliga jäkelskapet och då blev det väldigt segt. Tortyrtidiga morgnar med kvitterill. Sena kvällar med Kotten. Över helgen har jag inte gjort några knop alls. Mest vilat och donat lite smått här och där ute och inne. Det regnade ju bara. Tog en dusch i går och precis när jag tvålat in mig så stängdes vattnet av. Där stod jag med en droppande duschstril i handen. Vad gör jag nu? Gubben föreslog jag bara skulle torka av mig tvålen och duscha klart sen. Bah! DET gör jag INTE! Roffade åt mig ett badlakan, kollade läget ute, grannarna borta, bra. Tassade ut till gårdsbrunnen och duschade klart med trädgårdslang och vatten från brunnen. Vattnet var ISKALLT! Väl inne igen ropade gubben att vattnet var tillbaka. Asch då. Vattnet inne kommer inte från gårdsbrunnen. Det är två olika brunnar och olika pumpar...om nu nån undrar....

Nu tittar solen fram efter en grå men ändå fin morgon och förmiddag. Jag måste bara ut. Ska se om jag orkar ta itu med några stenar här ute. De är stora och förbaskat tunga. Stortraktorn är indisponibel pga dåligt däck, Jag trodde traktordäck på gårdstraktorer höll en livstid ut. Det gör de inte. De håller väldigt länge men inte hur länge som helst. Ett nytt däck är svindyrt. Det får bli ett bättre begagnat tills vidare. Att lämna in traktordäck för omläggning kostar 1500 kr!!!!! Jag hoppas verkligen vi kan göra det själva. Vi och vi. Han.
Ha en skön dag! Vindelrökt kött/ fläsk är supergott. Jag skämmer bort mig med det idag.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Alla sätt är bra utom de dåliga. om du inte hade använt trädgårdsslangen så hade nog vattnet varit brta flera timmar tror jag.