fredag 2 juli 2010

Kattfoten har blommat ut


Jag jämnade dem med marken idag. Klippt gräsmattan hela dagen med klippon. På framsidan tog jag åkgräsklipparn. En makaonfjäril hälsade på idag. Stor och vacker. En padda hoppade framför gräsklipparn o skrämde mig. Motade den till en buskrabatt så det inte skedde nån hemsk olycka. Humlorna var som galna i alla klöverblommor. Stackarna. De hinner ju inte undan klipparn. Nästa gång klipper jag på kvällen eller nå så de slipper sätta livet till för min skull. Det kändes inte alls bra köra mitt i bland dem idag. Myrorna däremot har jag ingen pardon med. Mejar hej vilt men de är ju så enbarmligt små och många. Fy fabian ! Jordmyror, stackmyror, elaka, bitska ettermyreländen. Hähä, jag går o slår på vattenspridarn.. Kom just på att jag kan dränka några!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Dränka myror är svårt hur ma än gör tycks de överleva.
Sen tycker ju vissa att myror är så nyttiga och håller ohyra borta
Av egen erfarenhet så håller de trädgårdsmästaren borta xå om de blir för många myror.