onsdag 3 september 2014

Höstväder och förkylning

Det händer inte så mycket. Jo, inom intressepolitiken händer det mer. Döva som uppsöker akuten efter kontorstid får inte alltid teckenspråkstolk. Det är inte acceptabelt. Alla ska ha samma rätt till trygg och säker vård. Det vill vi göra något åt och har så gjort. Genom media, tv, radio och tidningar. Under hösten kommer länsföreningen och politiker mötas och förhoppningsvis komma fram till ett system som fungerar för patienter, vården och teckenspråkstolkar och dövblindtolkar.

Jag åkte på höstens första förkylning förra veckan. Nu börjar det bli bättre och jag hoppas att det förblir så.
Hösten är nu här. Den gröna gräsmattan är alldeles gulprickig med  björklövsblad. Naturen ändrar färg, höstfärger, grönt, gult, brunt och rött. Svampar tittar upp överallt. Blåbären är inte talrika men stora. Lingon finns här och var. Hjortronen hann jag inte vara med på. Så kan det bli. Ibland blir man utan. Nån annan hinner före. Nu kom gubben hem från jobbet. Han har också åkt på förkylningen. Hostar och snörvlar.

Min anställning i Skellefteå upphör den sista oktober. Det har känts tryggt och bra att jobba det här året. Stimulerande och roligt! Jag är tacksam över året som varit. Nu söker jag nya, andra möjligheter till jobb där jag får använda mig av min kunskap, mina tillgångar och erfarenheter samt nytänkande och utvecklas i olika områden som intresserar mig. Hjärtat klappar extra varmt för döva/dövblinda, teckenspråk och dövvärlden.
   

Inga kommentarer: