torsdag 5 februari 2009

Glädje- och snöyra

Besiktigade bilen. I värsta snöyran.
Den gick igenom! Jippiyeaah!

Idag lägger jag om kosten. Ska försöka iaf.
Farväl kolhydrater.
Mackorna kommer jag sakna mest.

Idag anlände luvtröjorna. Snabb service.
De var på rea. Skönt att ha mer ombyte.
De gamla borde jag slänga.
Men de kan vara bra att ha, juh. Att måla i.....
Jag eeee hopplös.
Jag vet.
Mycket väl.
Har flera favvotröjor som e hur gamla som helst.
Nötta, tunna och har slitagehål överallt.....
Men ack så sköna.

Idag e en såndär dag då man ska kura ihop sig inomhus med en god bok, tända ljus och tända en sprakande brasa i stugan. Vi har pannrum. Blir inte rätta myset med brasan i pannrummet. Ljusen får väl ersätta brasan. Oj, jag behöver köpa stearinljus och blockljus. De har tagit slut. Värmeljus finns det gott om. Tack Flamman, för att du köpte dom. Ikväll blir det dock att husera hos dotra och barnabarna. Ingen tid till att kura ihop sej i detta väder. Nej, inte med busfröna kring sej.


3 kommentarer:

norrskensflamman sa...

Men hallå hej å hå ska du måla så mycket ? kan funka som bränsle i pannan .Hihi. Bra att bilen gick igenom du som kör så mycke måste ju ha en bra bil.

Ulliz sa...

Heej Va kuul att du lämnade en liten visit hälsning!!!Kramen

norrskensflamman sa...

Välkommen tillbaks efter en veckas influensa.