söndag 15 augusti 2010

Usel dag..

Nej, idag var ingen bra dag. En riktig deppardag. En såndär dag som får mig att säcka ihop för minsta lilla motgång. Då det mesta är usch och blä. Så jag såg rätt mycket på tv. O, vad mycket skräp till program det finns. Och skräp till människor!!! Ta bara programmet Danska hollywoodfruar. Där vallade man en liten tös som om hon vore en hund. För övrigt var programmet gräsligt. Det ska jag inte se nån mer gång. Jag blir så låg av det som sägs. Det mesta är så ytligt, billigt och enahanda.

På trädgårdsfronten händer inte mycket. Jag drömmer och planerar medans jag fraktat undan allt ris som blev när jag lekte aborist ( tror det heter så?) och stympade fyra stackars träd. Nej, jag ansade och rensade lite bara. Inte SÅ lite om sanningen ska fram. För riset hade räckt till en majbrasa, modell mindre. Lade tillrätta några stenar som legat och väntat på en handräckning av gubben och stortraktorn sen förra sommarn. Eftersom dessa stenar tydligen har noll prioritet så fixade jag det själv. För egen maskin. Lika bra det om något ska bli gjort. Tack och lov så höll jag för det. Vänsteraxeln är lite knas sen skoterfadäsen i vintras. Har värk då och då. Idag höll den bra.

Vill ha två trädgårdsstolar i limegrönt och två i blått. Men jag köper dem inte. För de går på 4200 kr styck. Hu...drömma är dock gratis....

Te-dax. Denna kväll kräver en Tillbergkopp! Min lilla lyx i vardagen...

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Har haft å många depppardagar själv nu så jag vet nästan inte av annat nu.
Håller med om att det inte är just nått att se på dumburken om kvällarna.
Du är duktig du på att arbeta i trädgården,men då är det ju kononfint där .