lördag 28 augusti 2010

Lite fakta och uppdatering

Det är lite lustigt det här. Kommundelsnämnder och decentralisering och beslut nära folket. Å andra sidan är det omorganisation, centralisering och handläggning och beslut långt från folket.....

Länsstyrelsens saga är all när det gäller körkortsregistret. Transportstyrelsen i Örebro har tagit över sen 1 januari 2010. Handläggarna är storstadsmänniskor utan hum om glesbygd och kommunikationer i norr.

Det är mycket jag har fått veta som jag inte hade en hum om innan. Skriver du på är du körd. Helt körd. Det finns andra alternativ. Börja med korkortsportalen.se eller.com eller vad det nu var. prata sen med poliser, nämndemän, advokater och andra lagkunniga. Jag önskar jag visste det jag vet nu. Det är verkligen...mhmm, eh, Öh? jaså och åhå....
Självklart är det relaterat till vilken förseelse du är anklagad för.
Det är ändå inte alls som jag trodde att det var.
Det är alldeles eljest.
Jag är en ärlig, naiv mes som tror på vårt rättsystem.
Ärliga naiva mesar skjuter sig själva i fötterna.
Nåväl, man lär sig så länge man lever.
En gång i tiden åkte jag dit för ett "rullande stopp"
Det gjorde jag aldrig om.
Det här gör jag heller aldrig om.
Det är inte värt det.
Åter till bloggtorkan.. bara så ni vet...

Inga kommentarer: