måndag 10 januari 2011

Nya årets andra vecka

och måndag igen. Nu har jag fått tillbaka datorn. Jag har stickat en massa tofflor och tovat dem. Blir fövånad varje gång över att de kan bli så små efter tvätten. Man stoppar in stora bautatofflor och ut kommer det pyttesmåa ena som jag får dra i så att det blir en någorlunda passform. Men varma är de och jättesköna att ha till våra kalla golv.

Här öser snön ner. Vid vägen håller de på med bredbandet. Tror inte det går så värst bra. De har försvunnit och verkar ha tagit sig en långfika. Eller så har de gett opp för dagen. ALLA i byn har fått bredband installerat utom grannen mittemot och vi. Självklart ska det krångla när det handlar om oss. Varför inte? Jag är utan bil också. Som tur är har vi en bil till som jag får hålla till godo med. Tillsvidare. Den är inte MIN så det känns sisådär, tänk om den går sönder? Då har vi INGEN. Usch, jag får ont i magen av att tänka på det. Det lämnar vi så länge.....

Det är verkligen mycket snö i träden. Det är sagolikt vintervitt i skogen. Undrar om det var sådana här dagar som inspirerade de stora sagoförfattarna? En slädtur med häst i skogen och gott om tid att tänka. Facklor, tända ljus och fotogenlampor...Elsa Beskow, Bröderna Grimm, HC Andersen.....
Mmm, bil, mobiltelefon, dator och tv. Hurdana blir nya tidens sagor? Det är väl dvd-filmerna...Nemo, Ice age, Råttatoulie, Upp och allt vad de heter. Låt den rätte komma in.... Jag missade den igår. Hade verkligen velat se den. Det kommer väl i repris.

Men... vart tog bredbandskillarna vägen? Har de verkligen slutat för dagen? Klockan är ju bara två. Hade varit bra om det blev klart idag då jag finns hemma....

Nu tar jag och gör lite nytta. Ta det försiktigt i trafiken. Många har så in i helskotta bråttom, trots snörök och dålig sikt.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Måste få veta hur du gör med sockorna.vilken storlek måste du sticka för att få tex 38?
Det räcker med snö nu tycker jag,tror att tom det räcker för att köra skoter.Hoppas att du fått bredband när du läser det här.Bilen fixad?
Skoj om du kom förbi någon dag. Kramizar