fredag 28 januari 2011

Uppdate

Jobbade måndag och tisdag. Fick snuva och feberfrossa och ont i halsen tisdagkväll. Sjukanmälde mig. Har sen varit sjuk och hemma tills nu. Nu e jag bättre. Inte helt bra.Jag mår lite konstigt. Kan man säga så? Det är nått som inte stämmer men jag vet inte riktigt vad det är. Kanske åldern? Kanske annat.

Vill räcka till för så många men ibland går det bara inte. När saker och ting strular till sig på en och samma gång blir det lite för mycket. Toleranströskeln är inte lika hög som för 20-30 år sen. Nu är man äldre och det är lite eljest. Jag är då glad åt att slippa kylan. Snön har rasat från taket och det ligger enorma snömassor på altantaket. Hoppas det håller. Imorgon ska jag ut och se vad jag kan göra åt snön på hönsburen. Takkonstruktionen har gett vika lite grann men det går att åtgärda till sommarn.

De här dagarna har jag haft gott om tid till att fundera. Fundera över vad jag tycker är bra och dåligt. Vad jag kan göra bättre. Hur det kan bli bättre. Om det inte ändå är bra nog? Hur det än är. Vissa saker VET jag. Och ändå kommer jag inte till skott. Varför är det så? För det skulle kunna vara SÅ mycket bättre.
I slutändan. Kanske. Med detta lämnar jag tänket, ska försjunka mig i nån film på tv och somna ifrån den. Jag somnar aldrig annars.....

Inga kommentarer: