söndag 30 januari 2011

Från den lilla berg och dalbanan i vardagen....

Blev mjukt väckt i morse. Sträckte ut mig yrvaket och sömnigt. Satte mig upp. In kommer två nykokta ägg, smör, bröd, ost och nybryggt kaffe. Gubben ler och säger varsågod!
"Ehh, öhh, ooh, så mysigt!" får jag fram...intar frukost och masar mig opp för att fixa mina morgonbestyr. Har lite ont om tid. Kommer ner igen och Gubben meddelar att han startat bilen så den nu är varm och isfri så jag kan fara med en gång. Jag tackar för omtanke och frukost och drar till jobbet. Känner mig jätteomhuldad och riktigt skönt bortskämd. Efter jobbet fortsätter det. Middan står klar. Favvorätten lax på saltbädd! Ingen disk att ta hand om. Allt är fixat och undanplockat.Han har till och med gjort matlåda åt mig att ta med imorgon. Härligt! Nog e han en drummel men han kan vara en rar och go´drummel också. Jag njuter så länge det varar...(och motar bort den lilla elaka tanken som undrar vad som ligger bakom det här då?! Sjas...)

Inga kommentarer: