fredag 27 maj 2011

Fredag!

Slut på första jobbveckan! Är lite svag i axlarna. Känner att de tar stryk i dövblindtolkningen. Skulle behöva träna lite grann. Sov ända till elva nångång. Skööönt! Även om det känns konstigt sova bort halva dagen men det behövdes väl. Gubben kom hem med gott grillat åt mig, en blomma och en flaska ägglikör som var äcklig. Den får han behålla. Huvva.

Trädgården fullkomligt skriker efter omsorg. Jag ska gå och göra en insats. Sen ska jag leta reda på våra färgskrapor och börja skrapa. Lite i taget så inte axlarna tar stryk. Imorgon är det årsdag för Johanna. 8 år har nu gått. 8 år utan lillan min med bärnstensgulbruna ögon, stadiga händer, putrumpa och sötroliga tår. Uselt morgonhumör och härligt temperament. Så är det. Mors dag är för oss alltid lite kluvet. Det är för tätt inpå årsdagen.

För övrigt så händer det en hel del i mitt liv just nu. Om det är bra eller dåligt får tiden utvisa. Tar en dag i taget. Gör det jag kan. Jag börjar i trädgården.

Må gott och lev väl!

Inga kommentarer: