lördag 28 maj 2011

Himlen gråter idag


Det passar bra just idag.Lilla familjen dök upp med rosor och blader, choklad och ett sött silverpaket med ljusgrönt band från Smycka i Piteå. Ett kulkedja med hänge från SNÖ som är jättefint med en aning bling, fyrkantigt, rent och passar bra till örhängena jag har. Jag älskar den! Mest för tanken bakom förståss! Men så VET hon gode bra vad jag gillar och köper inte pjollerdingel. Rottisen Rejsa är med och nu har Kvitterill och jag förberett middagen så långt det går. Hon har fixat tomaterna, ärtskidorna och äppel-lök-citronsåsen, min specialsås som vi alltid har till ugnstekt lax på saltbädd och kokt potatis. Tunnbröd till givetsvis. Lillan har smakat och luktat på ALLT utom den råa löken. Men lök i kall äppelcitronsås gillade hon! en liten pillagrut salt och vitpeppar satte hon också dit. Det ordet tyckte hon var roligt. Gullhumlan. Humlemamman sover djupt i en fåtölj med en filt över sig. Hon bara satte sig ner och slocknade. Som hon gör när hon kommer hit. Det är henne väl unt få vila. Söta Kotten härjar i byn med kompisarna på cykel. Middan är klar strax. Kraxkrax sa kråkan!

Inga kommentarer: