måndag 2 maj 2011

Måndag vecka 18

Är hos lilla mamman i veckan. Hon är sjuk i flunsan, stackarn.
Själv är jag fullproppad med allergimedicin.
Hoppas de tar död på flunsabacillerna också.
Nu kliar det iallafall inte längre men jag är svullen inifrån och ut
på nå´t konstigt vänster. Promenerade i skogen kring grisberget i en och en halv timme.
Det brukar vara skönt men idag var det mer plågsamt än skönt. Kroppen tar nog stryk av allergierna och medicinen.

Nu ska jag dricka te och sen diska bort. Tvättmaskinen är i full gång här. Veden hemma är travad och jag hoppas gubben täcker över traven. Annars är det ju ingen vits. Det blev inte mycket. Det räcker inte i vinter. Vi behöver mer. Allraminst tio-femton kubik till.

Sen så passar jag på att kika på alla hus och alla de färger husen har. Så kommer jag på mig med att kika på själva husen, hur de ser ut och hur de är byggda. FÅR man fota andras hus? Skulle vilja fota hus som tilltalar mig. OM jag nu skulle behöva bygga mig ett hus en vacker dag... eller nå... då vill jag ju veta PRECIS vad jag ska ha! En del hus är det något alldeles visst med. Andra kan ge mig kalla kårar. Det finns riktigt läskiga hus. Undrar om det bara är min fantasi eller om jag känner av något? Det är så konstigt det där med att gilla och inte gilla vibbarna husen avger. Kanske det bara är vad jag ser som ger mig de vibbarna. Strunt samma. Jag behöver en ny mobil. Min håller på att lägga av. VAD ska jag då välja för något? ...ständigt dessa val. ..

Inga kommentarer: