fredag 17 juni 2011

Det kom rolig födelsedagspost!



Underbart gott väldoftande jasminte från vännen i andra änden av landet. Hon hade skickat med till Lilla mamman också. Nu åker mitt gamla dyra jasminteskräp i komposten. Den smakade ju bara hö!

Idag har jag varit o gjort bort mammografin. Den här gången hade de en ny maskin. Mycket bättre än den förra. Det var inte plågsamt alls. Den räckte till också så den här gången slapp jag ta en massa extra bilder. Den gamla mojängen de plåtade med förr var "för liten" så de var tvungna ta fler bilder. Den här gången gick det smidigt, snabbt och nästan bekvämt! Tummen upp för utvecklingen inom mammografin.

Åt frunch hos brorsan, sen iväg och handla lite kläder. Det var inte så upplyftande. Nästan allt är fel färger för mig. Eller så är det en massa rysch och pysch som jag inte vill ha. Usch! Vart tog V-ringningen vägen? Och ärmarna? Vem vill ha en ärm som slutar några millimeter nedanför axeln. Så fånigt! Jag köpte ändå lite grann. två plagg som jag egentligen inte vill ha och en som är någorlunda okej. En vart urgräslig på mig. Jag hämnades genom att ha den när jag ladade in veden. Den får bli prackar-plagg. Tvättade och hängde tvätt ute. Sen jobbade jag hemifrån ett tag i datorn med uppgifter jag tagit med mig hem.

Efter det tog jag itu med veden. Det fanns en stor hög kluven torrved som skulle in. Trodde gubben skulle ta in den men han gjorde aldrig det. Han har väl roligare saker att göra. Som att tömma ölburkar och spika kassar. För den som inte vet vad det är så spikar man liksom överdelar på pallar. I kassarna kan man då trava ved och flytta dem som man behagar. Jag travade in all torrveden i bodan nu ikväll.
Nu bakar jag Drömtårtbottnar med maräng och mandel åt lilla mamman som fyller hela tretti imorgon. Har gräddat den ena. Nu står den andra i ugnen. De ska fraktas till Lilla mamman inatt. Därefter hem och slagga. Ja, jag är trött men nöjd med vad jag hunnit idag. Söndagen vigs till att trava björkved. Då blir jag nog sjuk. Kanske. Det får vi se.

Alla grejjer till bilen finns hemma. O, vad skönt. Vad jag längtar efter min bil. Gubben säger volvon har fått spräckta högtalare. Hmmm, HUR kan det vara möjligt? Vissty spelar jag en aning högt men lite får väl dagens högtalare tåla. Teknologin har ju kommit långt men tydligen har inget hänt när det gäller bilhögtalare. Ujuj, vad tårtbottnen sjönk ned. Den var ju så fluffig och fin innan. Vad hände?
Den andra är strax klar. Drar på mig långbrallorna och drar. Med volvon. Med spräckta högtalare....Gammaldags hårdrock är kanske lite väl mycket för dem....

Inga kommentarer: