fredag 3 juni 2011

Det blåser kallt och hårt i kväll/natt

Har varit och firat brorsan som nu är hela 50 år. Herrejisses vad tiden går. Han fick av oss en upplevelsegrej. Sånt man inte lägger ner pengar på själv, ni vet. Champagneluftballongfärd. Hoppas bara det går bra och blir lyckat. Att det inte blir nåt oväntat oväder eller så. Då kanske det blir FÖR spännande? Men bror min gillar utmaningar och äventyr. Tack för gott fika, god, matig smörgåstårta och god onyttig gräddtårta!
Jag behöver gå Sverige runt allraminst - om jag någonsin ska komma i form.

Väl hemma igen skulle jag kratta opp det sista innan gräset blir alldeles för högt. Det går ju inte. Det blåser alldeles för mycket här. Sydlig/ ostlig vind. Brr, frös och gick in igen. Kollade hasselfors gardens prylar. En odlingslåda 550 spänn!!!! Det blir till att köpa brädlappar och tillverka själv. Det blir många odlingslådor för en femhundring. Nej, jag ska inte pula med odlingslådor NU. Jag ska måla en friggeboda. Punkt. Slut. Laga min bil. De två sakerna är prio ett. Inget annat. Sätter bromskloss på mina tankar som gärna flanerar iväg på allt möjligt annat. Det är ju så väldans lätt att i tanken bygga, måla, anlägga trädgård, gräva, rensa och allt man vill. Gårdsstuga, gäststuga, nytt lillgarage, växthus, en svängd rabatt med murkänsla....håhåjaja, jag är en riktig drömmare, jag.

När jag fyller 50 vill jag INTE flyga luftballong. Jag är inte höjdrädd men jag blir riktigt yr och tappar balansen. Hu.

Nattinatti kära vänner. Dröm högtflygande drömmar!

Inga kommentarer: