torsdag 9 juni 2011

Fågelskådning inomhus!

Ställde opp dörren imorse för att få in friskluft och hej vilken trafik det blev! Först kom en svala in i köket och det såg ut som att den såg sig omkring. Sen flög den ut och hämtade två kompisar. Två fick jag ut men den tredje for på övervåningen och FÖRSVANN! Jag letade och letade men gav opp till slut för jag hade en tid att passa. Ringde gubben och bad honom leta vidare när han kom hem. Han hittade inte heller någon. Läskigt! Om den nu föll ner och fastnade nånstans... Jag vill inte hitta nån stackars mumifierad fågel framöver....

Igår skulle jag tanka bilen. Där bredvid finns en fiffig avspolningsanordning för dammiga bilar. Det passade mig perfekt. hissade ner rutan, tryckte på knappen, hissade opp rutan, (trodde jag, ja!)och körde igenom "biltvätten" Blev totalt nersprutad och nerstänkt där jag satt. Jäklars anåda. Tröckte opp fönstret samtidigt som jag backade från allt sprutande. Tur det var varmt. Bilen och jag torkade på nolltid. Sensmoral: Kolla, dubbelkolla och helst trippelkolla sidorutan innan du beger dig in i dylika ting! Annars blir det en smått chockartad upplevelse. Dock hämtar man sig snabbt....;)

2 kommentarer:

norrskensflamman sa...

Ha,ha,du glömde skriva att du pratade med mig samidigt.Min vaxpropp släppte å du skrek mig i örat.Kram

norrskensflamman sa...

Har läst din blogg tror det var i februari jag sist var ute på blogger över huvud taget. Vi pretas ju vid i alla fall. ÅÅ vad skoj du får ha med din trädgård. Jag saknar min så det gör ont i hela kroppen.Vid tillfälle så vore det skoj om du kom hit.Ska vi ta en brååka fest jag har 8liter vin å annan spirutuosa. Mat har jag oxå.Krameli kram min kära vän.