onsdag 1 juni 2011

Dagens krämpa:

Klar i knoppen och risig i kroppen. Jämna plågor. För övrigt huserar jag i stan. Nära och bra till allting. Köpte två skjortor. De är fina MEN....så jädrans tunna så de var genomskinliga. Nedrans! Nej, jag kan inte lämna tillbaka dem för jag var så optimistisk och klippte bort lapparna och de där banden uti axlarna och allt.


Jag har vart i några butiker och letat kläder. tröjor, blusar, tunikor eller så. Antingen är det ryschpysch, volanger, blommigt, eller grilligt. Jag kan inte ha kläder som är som "visuella störningar". Det GÅR bara inte. Jag har några sådana plagg och de har jag typ då ingen ska se mig. Om jag vill att alla ska kunna se vad jag säger behöver jag "bra" kläder att "prata" i. Dvs teckna. Kommunicera. För att vara så obrydd om vad jag har på mig så bryr jag mig väldigt mycket. Mm. det är viktigt. Alltså att kunna kommunicera bra och ostört. Utan visuellt buller.


Duskussionens vågor har gått höga här. Om ledare och ledarskap. Om att ofelbara ledare inte finns. Och ska nog inte finnas heller. Ofta verkar det vara bra men blir fel så småningom. Nu kollade vi på ett program som handlade om ledare i USA. Där vill ju allt bli så extremt med ytterligheter hit och dit. Men kan riktigt riktigt stora ledare vara ödmjuka, demokratiska och verka för den lilla människan? Eller blir "alla" korrupta på ett eller annat sätt i slutändan? Nu hårddrar jag det hela.... men människor med makt verkar tappa den fokus som gjort att de kommit dithän.


Nej, jag är trött. Jag ska inte brodera ut mina tankar när jag är så här trött för då irrar de iväg sina egna vägar. Måste knyta mig nu. Ska opp tidigt imorgonbitti.
Gonatt!

Inga kommentarer: