söndag 29 juli 2012

Regn och innesysslor...

Målade nästan hela dagen igår. Tog paus för att handla och laga en ordentlig middag. Fina systersonen startade från stugan vid tolv och sprang hela vägen till Jävre genom Blåsmark och Hemmingsmark. Fyra mil.Viken prestation! Jag hoppas han inte är alltför mör idag. Stretcha är jätteviktigt. Både före och efter alla mer ansträngande aktiviteter. Syrran tillika hans mamma agerade vätskekontroll och plockade upp honom i Jävre. De kom hit lagomt till middagen. Jag och gubben gjorde lax på saltbädd, kokt färskpotatis, färska grönsaker och den obligatoriska kalla äppel och löksåsen.Ringde och bjöd Lilla mamman på mat men hon jobbar för fullt nu under PDOL och orkade inte komma. Skulle hem och sova.

Efter att de farit fortsatte jag måla första varvet gult. En svart otäck spindel satte stopp för sista hörnet. Jag har haft tur. Spindeln igår var den första jag träffade på under den här målarperioden. Inatt regnade det. Luften är fuktig. Det går inte måla något idag. Kanske bänkarna? För de står i lekstugan. Jag har ljuslilafärg kvar. De får bli ljuslila. Den lammullsgröna färgen är på bara några deciliter. Det räcker inte. Egentligen vill jag inte ha ljuslila bänkar. Men det är rent krasst ekonomiskt att använda sig av det som finns. Jag tar itu med mitt eftersatta stackars skräpiga hem. Senare. Jag har inte vaknat än. Det varnas för åska. Slår av datorn tills vidare....

Inga kommentarer: