söndag 15 juli 2012

Vartenda fordon som kommer hit...

undersöks grundligt av Mojo. Jag får se upp så han inte följer med iväg när gästerna far. Sicken nyfiken katt! En traktor med betesputs har varit här och slagit ängen här nedanför. Efter det skulle Mojo förståss dit och kolla in hela ängen. Han stannade där i flera timmar. Kom hem två på natten helt täckt undertill med gräsklipp och gräsfrön. Vägde säkert två kilo mer än vad han brukar. Inte kunde jag släppa in honom på det viset. Bar upp honom i duschen och spolade bort allt som gick. Det var INTE roligt tyckte Mojo. Trots det fick jag bara två hål i armen av klorna. Han rivs inte. Bits inte. Hur mycket han än avskyr duschen så vill han inte göra illa mig. Klorna var långa och vassa så de hålen kom sig av när jag lyfte upp honom efter duschen. Hela duschrumsgolvet var täckt i gräs. Torka och sen borsta bort kvarsittande gräs och gräsfrön. Stöp sen i säng. Mojo också. Jag oroade mig för att han skulle springa på ängen igen. Det passar inte birmapälsar. Jag förstår varför de är innekatter. Men Mojo har inte varit ner på ängen igen.  Gudskelov! Han lär sig var det passar att gå för honom. Lilla kloka katten. Fast det tyckte jag då rakt inte den där natten....

Gubben min städade duschen nästa dag. Han vart förskräckt över hur det såg ut därinne och åtgärdade det direkt. Skönt det.

Inga kommentarer: