tisdag 10 juli 2012

Uppehåll i målandet på grund av regn

Som ni ser så har jag mest varit upptagen med att måla utedasset här hemma på gården . Grunda och sen alla tre färger i två varv. Golvfärgen var mest lättstruken och torkade väldigt bra. Jag skulle måla utvändigt också men så började det regna. Tvättstället i rostfritt kommer från en kasserad gammal husvagn. den är med pump så det är flott värre. Spegel, matta,, toasits, hållare till toarullen och handdukshängare från IKEA. Porslinhjärtat hade jag sen förut. Det andra hjärtat har jag sytt själv. Tvättlina och klädnypor från mina gömmor. De vackra vykorten är från tavlor som Anna Toresdotter målat. Om de far illa så låter jag plasta in dem så de håller, Min moster har gjort den där mörkblå värmeljushållaren som syns till höger då hon gick en keramikkurs. Man tänder ett värmeljus och lägger dit en blå tablett sterminio så håller krypen sig borta! Gubben kom nyss med en askkopp han ville montera upp. NEJ! Inte vill jag ha in nån askkopp där! Tänk på barnbarnen. Handdukarna blir ju inrökta! Hu.

Några saker fattas dasset. Ett silverfärgat tidningsställ att skruva upp på ena väggen. En tillbringare i vit emaljerad plåt typ "Sockerärt" från IKEA med fuskblommor i. En silvrig plåtbehållare för ströet. En liten sopborste. Tror att Dollarstore har en i limegrön? Åsså en golvsop. Sen torde det vara komplett!

Ett par bilder till kommer. Lite pilligt eftersom jag skickar från mobilen...

Idag var vi på en liten utflykt. Till Jävrebodarnas Fiskecamp och åt middag. Närproducerat, lokalt och miljövänligt. Framförallt gott! Laxen var utomordentligt god. Kaffet var gott också. Inte utspätt och svagt.

Inga kommentarer: