onsdag 22 augusti 2012

Har just fått veta...

att man får inte blodtrycksfall när man sitter ner. Nehej. Då var det väl kanske en liten "tia" då. Snodde nyss en liten trombyltablett av gubben. De är ju bra mot proppar. Idag tvättar jag och plockar med lite av varje. Jag önskar bara att tiden inte gick så fort. Att jag hann med mera. Men nu gör jag inte det så det är bara att ta allt eftersom.

Jag har använt en hel del penslar i sommar. Billigt skräp och kvalitetspenslar. Jag gillar flüggers kvalitetspenslar helskarpt. De håller, är lätta att tvätta ur och gummiskaftet i grått och vinrött är lätt att hålla rent. Färg som fastnat går bort med en vanlig disksvamp med en såndär grön sida och lite diskmedel. Har det torkat in lite färg på borsthåren tar jag bort det med att gnugga lite med svampen. Flüggers penslar är nummer ett! Eftersom jag har städat i förråden så har jag fått ihop en hel del undanstoppade penslar också. En hel arsenal av penslar! De kommer att räcka resten av livet...

Hittade ett reservglas jag glömt ge till grannen. Går och duschar och far med moppen till dem. Hänger upp tvätten som säkert är klar nu..

Inga kommentarer: