lördag 25 augusti 2012

Höst i trädgården

Jag vädrar och sorterar gardiner, dukar och sånt. Jul, påsk och övrigt. Vädret passar så bra till det idag. Ska bli skönt få undan det. Funderar på middan idag. Vet inte vad jag ska hitta på. Kanske surströmming? Ser mig omkring på gården. Altanen behöver röjas ordentligt. Undertill också. Alltid finns det något att göra. Hela tiden. Snart ska blommorna i krukorna väck. Inatt var det frost. Nån som vill ha pelargoner? Har en sort med spräckliga tvåfärgade blad, röda blommor. En sort med vita blommor också. Jag är allergisk mot pelargoner så jag kan inte ta in dem i huset och förvara dem i källaren. Det är nog med björkveden....




Blå, blå lobelia. Tacksamma och vackra.

Gullstaven har fått klara sig själv i år utan omvårdnad och gödsel. Lite magert men de växer ju ändå.

Rönnen är full i lysande klasar. Det blir bra med mat åt fåglarna i höst.

Inga kommentarer: