fredag 24 augusti 2012

Sömnstörarfluga!

Inatt har jag blivit väckt ideligen av ett såntdär flugskrälle som bara stör och stör. Jag var för trött för att inleda operation eliminering av denna fluga i nattmörkret. Å, vad sånt är enerverande! Så idag är jag inte ett dugg utvilad. Förstås.

Jobbar nu med en "mys-holk" som ska opp på en balkong hos bästa vännen. Att måla textrader är sannerligen inte lätt. Jag har fått börja från början ett par gånger eftersom texten bara flöt ihop. Visst, jag kunde skriva med en typ spritpenna för att få till det riktigt snyggt men då hade det blivit svart färg. Texten skall vara vit. Liksom dekorationen. Jag pular på med det i omgångar. Det ska ju torka däremellan också. Det får bli vad det blir. Handmålat kludd.

Häromnatten vaknade jag av ett ihållande smällande i köket. Köksluckorna under diskbänken. "Nu spökar det!"  var min första tanke. "Vad betyder då det här? " tänkte jag sen. Efter att ha lyssnat en stund bestämde jag mig för att ta en titt. Och vad ser jag där? Mojo liggandes på rygg och försöker få upp luckorna med att ta spjärn med baktassarna. Det sötaste, envisa "spöke" jag någonsin sett. Och det enda...;-)




Inga kommentarer: