måndag 3 december 2012

Det snöade rejält igen i eftermiddag...

Gubben kom hem en timme senare än vanligt på grund av det ymniga snöandet. Just nu är det uppehåll och - 14 ute. Jag gick ut för att sopa av bilen och flytta på den. Postade ett brev uti byns lilla brevlåda som står vid byagården.  Den såg ut som en liten vit marshmallow på en pinne. Sopade av den och körde hem. Tänkte köra in bilen i garaget. Ställde den utanför porten, drog i handbromsen men den rullade ändå bakåt. (Marken lutar där.) Drog lite till. Bilen rullade. Tog i rejält och pang! Nu har jag ingen handbroms längre!!!! Ack och ve! (Nog för att jag inte lät sådär. Jag drog alla de fulord jag kan. Det får man. När man sliter sönder en handbroms eller tappar en gädda. Då får man det.) Imorgon ska jag kontakta verkstan. En handbroms och ett icke fungerande fönster. Precis före jul. Hur roligt är det!
Förresten så var "min sida" i garaget full med allehanda pryttlar. Jag parkerade bilen på gårdsplanen.

Dags att leta fram långfilsingarna. Det blir morgondagens projekt.

Inga kommentarer: