tisdag 4 december 2012

Tisdag hela dan..

Jag njuter faktiskt av ensam-tiden på dagarna. Att pula på med ditt och datt här hemma i Mojos sällskap. Fast han sover mest. Kvart över två kommer Gubben hem. Sjuk, hostig och vissen. Aj då. Det är ju inte bra. Hoppas jag slipper åka dit på det. Håller tummarna för det.

Läser inbjudan till Julgröt och årsmöte här i byn. "I samband med kaffet håller vi årsmöte." står det. Hm. Jag ska boka tolk. Hur lång tid tar det att äta julgröt? Usch, jag vill ha klara besked. Exakta tider.
Nåja, jag får gissa och så hoppas på det bästa.

I år blir vi fler personer till julgröten. Två hushåll har flyttat till byn.
Undrar om vi ryms i lilla rummet eller om vi ska vara i den stora salen?
Tidigare år har vi trängt ihop oss i lilla rummet till levande ljus.
Ätit gröt med kanel och skinksmörgås. På sidobordet står glöggen, pepparkakorna och knäcken.
Det är rätt mysiga årsmöten här i byn.

Å, jag kom på att jag har glögg hemma.
Tar och värmer en skvätt!

Inga kommentarer: