måndag 3 december 2012

Hm, jag borde inte vara chockad..

,,,men det är jag. Det är svårt att ta in vidden av det hela. Lilla mamman håller nu på med något som handlar om barnböcker, dess författare och ja, barnbokslitteratur, sånger och ramsor. Hon ville  ta över den stora barnbokssamlingen som finns här. Så gott som alla gamla klassiker finns där blandat med nyare böcker. Jag lovade henne dem. Så säger Gubben att han har eldat upp alltihop. Allt. Det var inte bara barnböcker, det var...mina.. vuxenböcker också... ALLT är borta. Uppeldat. King, Koontz, Edgar Allan Poe, Jack London, Colleen McCullough, Alexandre Dumas. Hundratals böcker.

Nej, jag finner inga ord. Det här är för svårsmält.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh lider med dig!!! herregud...skickar styrkekramar...
Anette i Umeå

Anonym sa...

Ja du vad ska jag säga. Elda upp gubbens kalsonger och tröjor du. Säg sen men Oj då, inte visste jag du behövde dem. *suckar* Kramar om i eländet.

Jessica sa...

Så sjukt sä jag dör. Korkskalle!!!!