fredag 19 november 2010

I bilen:

Jag svänger in på byavägen hemåt varpå Kvitterill tycker allt är vitt och fint. "Jaa" genmäler jag. "Snart är det jul!"
" Å, mormor då måste vi göra pepparkakshus!"
Tänk att hon minns pepparkakshusen. Hon var ju ändå bara två år då.
Självklart måste vi göra det.
Jag får boka in en pysselhelg med barnen då vi gör pepparkakshus, pyntar pepparkakshjärtan och lite andra juliga saker.
Jag tror jag limmar ihop husen i förväg,så behöver de bara dekorera var sitt hus.
Så får det bli. Så ingen bränner sig.

Snart är det advent...Kanelstänger, stjärnanis och ingefära ska införskaffas.
Det måste jag ju bara ha hemma i skafferiet. Så jag kan koka nyttigt thé närhelst andan faller på. Och dricka ur Tillbergkoppen!

Finns det helt osötad glögg utan sötningsmedel? Det måtte smaka urk?
Jag får nog hålla mig till kanelteet.....

2 kommentarer:

Jessica sa...

Vad komiskt! Jag såg igår på ICA i Öjebyn. Blå Tindra-glögg utan socker!!! ;D

norrskensflamman sa...

Kanestänger.stjärnanis å ingefära doftar så gott i hela huset om man har dom framme i en skål.
Här ska oxå bggas hus.