fredag 12 november 2010

Magsäcksoperation

blir det då inte. Mina värden var bra. Långtidsblodsocket 5,6 Allt annat såg okej ut. Blodtrycket ville läkaren ha ner ännu mer. De satte in Metforminet de tjatat om ända sen diabetesen började. Blodtrycket ska ner med starkare medicin. så upplyste läkaren att jag uppfyller alla kriterier för en sån där gastric bypass operation. BMI låg ju gräsligt högt. Remiss kunde skrivas omgående för en op. Å tack men nejtack. Det är inte ett alternativ för mig. Jag vill gärna försöka ordentligt med andra alternativ. Jag kan äta och leva som om jag ska göra en operation. Före och efter.
Så nu ska jag äta pulver i fyra veckor. Jag är nu inne på tredje dagen. Det går rätt bra. Gäller bara att komma ihåg det och inte slarva med tiderna. Igår frös jag och kände mig riktigt eländig. Idag mår jag mycket bättre. Det händer nog en hel del i kroppen just nu innan den vänjer sig.
Visst, nu märker jag verkligen hur gott mat luktar. Lilla mamman satte i sig en grekisk paj idag som såg underbart god ut. Den hade bonusbarnbarnets rara pappa lagat. Och ädelosten som serverades till fikat på jobbet i går såg gudomligt god ut.
Trots allt så tycker jag det går bra pulvra. Skam den som ger sig! Envis kan jag vara, jag med!

På jobbet är det bra flyt. Likaså hos Lilla familjen. Jag blir borta den 24 november då jag ska göra den där föreläsningen som inte blev av förra gången. Annars rullar livet på. Önskar jag kunde vara hemma lite mer. Kotten har kalas imorgon för släkten. Kvitterill följer med mig hem lö-sö. Det blir kul! Bästa vännen tipsade mig om jasminte. Nu ska jag googla på det.
Ha en underbar vit helg!

Inga kommentarer: