lördag 6 november 2010

Upp i det blå och platt fall!

Torsdag: Steg opp 03.30, taxin hämtade mig 04.30. Åkte iväg väl förberedd, taggad och med powerpointpresentation och ett enkelt manus IFALL jag skulle få nån blockout på plats. Byte av plan på arlanda. Väl framme vid slutdestinationen fanns det inte en själ nånstans. Konferensanläggningen låst.???? Ringde en av de ansvariga och frågade var de befann sig. Det visade sig att konferensen skulle bli av ett helt annat datum än det jag hade fått. Någonstans på vägen hade de missat att tala om det för mig. Tablå!...............För att göra historien kort skjutsade den snälle taxichaffisen in mig till centrum, ändrade avhämtningsdestination åt mig och jag fick strosa i affärer HELA dagen. Den stan har fler affärer än lilla Piteå. Och dyra fastigheter. Jo, jag roade mig med att titta på bostäder som var till salu oxå. Det var inte lätt få tiden att gå. Den sista timmen segade sig fram. Å, vad jag längtade hem. Hem kom jag oxå, med försenat plan. Jag var hemma vid nio på kvällen. Med en känsla av...hur ska man beskriva det?..inte misslyckad men nästintill...Alla förberedelser för ett ingenting... En hel dag borta bara sådär.

Fredag: Vårdcentralen nästa för tester, prover, EKG och sånt. Det tog hela förmiddan.
Träffar läkarn till veckan och får höra hur det ser ut. På eftermiddan följde Lilla mamman med mig. Vi åkte för att ordna inför allhelgona på graven. Men alla affärer hade stängt tidigt. Lite snopet. Det hade vi inte tänkt på. Några affärer hade öppet lite längre. vi fick tag i det nödvändigaste. Det var inte vad vi ville ha, men vi fick ta skeden i vacker hand. Det är bara att anpassa sig till rådande omständigheter. På kyrkogården är det vackert. Hos Johanna tände vi fem ljus. Lillgumman....vi grät en hel del, för oss och för andra som mist de sina.
Alldeles för tidigt.

Idag: Lilla mamman flyttar. Jag ska hjälpa till. Hon är sjuk. Den som skulle hjälpa henne är sjuk. Gubben min kan inte, han är för dålig i rygg och knän. Hmmm, undrar hur länge vi kan bo kvar här? Han ÄR dålig. Här är ju inte handikappanpassat precis.
Snön ligger vit på backen. Så skönt med ljus. Undrar hur länge snön får ligga kvar? Eller om den tinar bort snart? Njuter av vår ljusa värld medans det går...

2 kommentarer:

Sofia n sa...

den är inte roligt för dig resa dit.. men alltid ordnar sig kramar

Agneta sa...

Aj då hur dumt det kan vara så. Kommunikationsmiss eller. Stackars dig som var väl förebett men inte kunna genomföras! verkligen tokigt...... Kramm