söndag 21 november 2010

Ikea lördag!

Åkte till Ikea igår med bussen arla morgon. Kom hem på kvällen. Köpte en juniorsäng till lillan. Lite sängkläder som är bra att byta med till Lilla familjen, sen köpte jag mest servetter, ljus, lite godis att ha till jul och pepparkakshus. Hade avtalat hämtning med Gubben som hämtade mig med skotern. Inte precis vad jag hade väntat mig. Lämnade grejerna vid vägen, åkte hem och hämtade bilen. Körde till vägen där grejorna snällt väntade på lastning och hemkörning. Slocknade mitt i en film och sov som en stock till halvelva - halvtolv idag! Jisses. Fast så konstigt är det inte. Jag sov dåligt flera nätter tidigare i veckan. Jag tog igen det nu helt enkelt. Lilla familjen kom på kotlettmiddag. En riktig söndagsmiddag med morötter, potatis, kantarell/ svampsås. Alla tyckte det var gott. Jag höll mig till pulvret, jag. Det blev massor med råa morötter över. Skalade och skar upp dem, förvällde i fem minuter, lät dem kallna på bron och nu ligger de i frysen. Likadant gjorde jag med en rödkål. Det är bra att ha till sen, I nån gryta eller att stuva. Jag känner mig så huslig när jag tar tillvara på maten på det viset. Jordnära sysslor för överlevnad. Längtar massor efter att baka men jag låter bli. Det är nog bäst det.
Nu ikväll har jag varit revisor och gått igenom räkenskaper. Det gick bra det med.
Kaffekoppen hägrar och städningen oppepå likaså. Får se om jag fortsätter härnere...

Inga kommentarer: