söndag 14 november 2010

Kan själv

Kvitterill sov över här. Hon hostade halva natten stackarn. Vaknade tidigt och gjorde frulle med morfar. Kokta ägg, falukorv, gurka, polarbröd och mjölk. Till lunch fick hon knäcka ägg och vispa ihop en plättsmet. Steka plättar gjorde hon alldeles själv med assistans. Hon imponerade. Vände plättar som om hon alltid gjort sånt. Det blev två små plättar över efter att morfar och hon ätit. Tror ni inte jag åt upp dem! Jag kunde inte låta bli. I övrigt har jag hållit mig till pulvret och det går rätt bra nu. Men nog längtar jag efter the och en ostmacka. Till middag hade lilla familjen beställt palt av paltmakarn. Vi ringde efter min mor och far eftersom det räckte till dem också. Alla åt palt. Utom jag. Jag tog en vanilj/smultronshake. Nu ikväll har gubben gjort en köttfärslimpa på viltkött och fläsk. Den doftar ljuvligt. Jag kokar mig the och känner mig berövad på mat som smakar. Mat att tugga och njuta av...

Idag har jag stickat klart de rosa sockorna. Började med andra sockan halvåtta ikväll och strax före nio blev jag klar. Ont i axlar och nacke fick jag av att sitta och sticka i ett kör utan avbrott. Nu får det bli några dagars uppehåll innan jag börjar med Kottens sockor. Sen ska Guldlock få sig ett par. Lilla mamman likaså.

Inga kommentarer: