söndag 6 februari 2011

Fusksushi, wasabi och ingefära...

Det händer just inget under veckorna. Jobba, sova, jobba, sova och däremellan hinna med lite annat. I fredags längtade jag efter sushi. Eftersom jag inte riktigt är bekväm med rå fisk så gjorde jag en fuskvariant med gravad lax och crabsticks. Det vart hur gott som helst. Hade i morotsstavar och gurkstavar i sjögräsrullarna. Jag gillar tuggmotstånd. Gubben petade ut varenda stav. Hm! Jag mår iallafall jättebra på sushi. Undrar om wasabin och ingefäran hjälper till? Sushiriset blev perfekt men oj vad dyrt det är! Fick tips om att det faktiskt går lika bra använda rundkornigt grötris. Ska prova med det då det här sushiriset tagit slut.

Lilla familjen kom en sväng om lördan. De hade en stor, svartbrun, muskulös rottweiler med sig som tror att hon är en pytteliten näpen knähund. Inte så smidigt men mycket rart och hjärteknipande. Utom när hon trampar en på fötterna. Nej, lilla mamman har inte skaffat hund. Hon är hundvakt åt en blivande mamma med en bebis som inte alls har bråttom med att komma till världen.

För övrigt har vi fortfarande inte fått något bredband än. Jag behöver fixa batteri till stegräknaren, leta reda på försvunna anteckningar och styra upp morgondagen. I tisdags var jag 1,4 kg från mitt första delmål. Ikväll är jag 3,6 kg från. Hu, vad det svänger. När jag äter i ett, det vill säga alla mål och mellanmål och till och med ett kvällsmål så går jag ner. Men så fort jag börjar slarva och hoppa över målen så är det kört. Nya tag imorgon. Nu ska tvätten bli upphängd. Min tvätt luktar inte lika gott som grannens. Trots jag köpt samma sköljmedel?! Överdoserar hon i massor? Eller blir man liksom avtrubbad i luktsinnet härhemma med nytvättad tvätt hängande överallt? Ah, skitsamma. Må så gott allihop!

1 kommentar:

Loo sa...

Jo grötris funkar skitabra, använder det jämt. Testa Icas, det är bäst. Annars Willys och sist coops. Ta bara lite mindre vatten än vad dom rekommenderar. Det är lättare att dutta i lite mer om det behövs på slutet. Det får inte bli för sönderkokt som grötigt grötris utan bara så att det klibbar och är mjukt men behåller formen. Då blir det som godast. Ojojo, det blev en hel vetenskap. Nåja prova dig fram, men det funkar ialf jättebra :)