fredag 8 april 2011

Äntligen fredag!

Men jag jobbar imorgon. Är ledig bara söndagen. Sen jobbar jag igen resten av veckan. Det är härligt vara här hos dottern. Hon är så rar och omtänksam under sin kärva, raka och sprudlande bittra framtoning. ;-)) Slutkörd kan vem som helst bli när allting jäklas och lyckan inte står en bi. Lilla mamman har fått sin beskärda del. Nu tycker jag att solen kan lysa även på henne litegrann. På mig också. Jag är inte frisk men inte heller sjuk så att det är berättigat att stanna hemma. Ipren och alvedon håller mig ovanför vattenytan.


Jag funderar på det här med relationer och människor. Hur står det till egentligen med oss allihop, här i världen? Måste man analysera sönder allt. Måste man hålla distans och hålla sig på sin kant. Nejvisst, det måste man självklart inte. Jag önskar att allting inte var så himla fyrkantigt. Prestige är ett ord och begrepp jag skulle vilja avskaffa. Rätta mig gärna om jag har fel men på ställen där man inte vet om en naturkatastrof tar död på oss alla imorgon eller om 100 år så finns en mer avslappnad , livsnjutande inställning. Där gemenskap och sköna stunder tillsammans framför elden får ta mer plats. Skratta och ha roligt bara.

På tal om det! Igår skulle jag klämma in mig i en urgammal audi (tror jag det var, en gammal bil iallafall). Oh, herreminje, den var SÅ liten så jag fick fan i mig inte in mina långa ben. SÅ långa är de ju inte men i den där bilen hade jag giraffben! Det var bråttom och jag skrattade så jag grät medans jag försökte vika ihop benet någesånär för att få in den i rätt läge framför mig. Jag kan konstatera att i gamla bilar så känner man att man lever. I gamla bilar så känner man verkligen att man åker bil där man skramlar och gungar fram. Det var en pigg och stark motor. Mycket tjänstvillig. Men stötdämparna gav efter i varje gupp och väsnades så som stötdämpare gör. En söt bil! Ja, jag vet. Jag får inte säga söt om en bil. Har fått föreläst för mig om att bilar INTE kan vara söta! Jag tycker ändå att den bilen är en söt bil! Jag fick en gång en renault 10 av min bror. Den var oxå söt och jobbade duktigt som bilar ska. Tills den råkade ut för en olycka. Då fick den lämna in. Det var inte mitt fel. Jag hade lånat ut den bara. Då blev den dräpt. Se där, vänliga själar blir av med sina bilar!


Nog om fossil-bilar. Jag ska handla till jobbet imorgon. Saker att lukta på. Saker att smaka på och saker att känna på. Ha en riktigt skööön helg och sänd en tanke till stackars mig som får slita och släpa till och med på LÖRDAGAR! Nää, ingen fara. Vardagsmat för mig, vet ni. Skämt åsido. Ta vara på din lediga tid. Må skönt allihop!

Inga kommentarer: