fredag 29 april 2011

Här kommer det gröna....




Jag lyckades inte överföra den bild jag gillade mest. Det gick bara inte. På Färgtorpsvägen i Öjebyn, några hus från Båtskatan fanns en timrad ljusgrön stuga med vita fönster och vita fönsterluckor. Det var nog en sommarstuga. Jag såg aldrig någon vistas där. Vi lekte ibland på dess stentrapp. Jag tyckte om den stugan väldigt mycket och fantiserade om att en dag bo i den själv. Den brann ner tror jag. Minns inte riktigt. Kanske den revs. En såndär sötstuga som man blev glad av. Jag minns stugan som ljust grön i en ganska klar färg. Men det kan vara helt fel. Därav min vurm för färgen.

De här bilderna är ju på rätt stora hus. Det är inte riktigt samma sak som de byggnader som finns här...Färgen ska man ju trivas med riktigt länge. Jag vill inte det blir fel. Färg är dyrt också. Det håller inte lika länge som förr. Jag blir snurrig på alla alternativ som finns.

Inga kommentarer: