fredag 29 april 2011

Måla, färg och beslutsångest



Friggebodan ska målas. Så småningom ska alla byggnader ha samma färg. Visst, jag älskar faluröd och vit men det är vackert på byggnader med breda knutar och foder. Här är sådär 50 tals-avskalat liksom. Jag har kollat och kollat vad jag tycker om. OCH inser en smula förvånat att jag gillar ljusljusgult med vitt eller grönt och grått och så gillar jag LJUSGRÖNT och vitt. Sådär grågrönt men det är vackrast med röda tak. Här har vi inga röda tak. Jag har svårt se att grönt ska kunna smälta in här i skogen så det får jag nog skippa. Ska se om jag kan lägga in bilder så ser ni vad jag fastnat för...

Nu hamnade inte bilderna där jag ville. Äsch då. Är det snyggt det där? Vad tycker ni? Jag kan inte vela fram och tillbaka en hel sommar till. Det MÅSTE målas. Om jag får vara frisk. Jag känner mig verkligen dassig av all allergin. Reagerar på allt möjligt nu. Tabletterna hjälper lite grann men då är jag så trött av dem. Gubben sköter marktjänsten och avnjuter sina öl. Imorron är det våfflor i byagården halvåtta och sen tänds brasan nere vid hamnen. Det blir gott med grillad korv!

Inga kommentarer: