tisdag 12 april 2011

Livet med stora och små...

..här i stan. Lillan kommer in nyvaken och jag undrar om hon sovit gott? "Nej, verkligen inte! Hur länge ska du stanna här egentligen? Du snarkar och lever om så mamma kan inte sova och jag kan inte heller sova. Nu får du faktiskt lov att åka hem. Ögonblickligen!"
och ser sådär arg ut som bara lilla hon kan. Skådespelartalang har hon då verkligen. Nu är det så att lilla mamman VILL att jag är här. Så jag stannar veckan ut. Sen vet jag att lilla hon sover gott på natten. Det har lilla mamman försäkrat. Då är det värre med lilla mammans skönhetssömn. Hårda bud...

Passade på att läsa ut boken jag hara hade hunnit börja på hemma. Den heter "Blackbird" av Jennifer Lauck. Öppnade den igår eftermiddag och vips tog den slut vid 22.00. Nu måste jag bara få veta hur det går för Jennifer så jag beställde den andra boken begagnad för en struntsumma. De skickade den idag med posten. "Som stilla vatten" heter den. Läste lite recensioner om den. De var mestadels positiva och väckte min nyfikenhet än mer. Så kommer jag till den sista recensionen. Den som skrev den är en klåpare!!! I de andra berättas det om att hon tar reda på vad som hände hennes bror och varför. Nånting sånt. I den sista så får man veta alldeles för mycket. Vansinnigt dålig recension. Den förstör!

Igår hade vi strålande väder, varmt och härligt. Idag är himlen grå, luften kylig. Jag tog apostlahästarna till affärn före maten och runt kvarteret vid sju. Inga långprommisar. Nej, jag vet. Bara sådär lite cirkulationsfrämjande. ;)

Nu ska jag jobba lite. Ska se film.

Inga kommentarer: