måndag 18 april 2011

Snön tinade bort i rekordfart!

Så jag slängde in en tvätt i maskinen och bytte om. Körde fram trädgårdstraktorn med lillsläpet till veden i skogen. Backade ner släpet nära timret. Lastade på hejvilt. Då jag var klar besteg jag traktorn, startade den, lade in växeln och kom ingenstans. Jag hade lastat för tungt! Däcken har ju fjesigt mönster som inte greppar alls i backen. Släpdäcken var liksom i en grop. Fan heller att jag skulle bli tvungen lasta av för att komma opp!Grävde jämnare mark med yxan. Backade och tog fart ett flertal gånger innan jag fick så pass sats och fart att komma upp på vägen igen. Det blev en flygande fart. Höll på att ramma en tall och hamna i diket på andra sidan. Tjohej, vad det kan gå. Nu klarade jag mig från nesliga olyckor. Körde hem ett lass till och lät släpet stå kvar på vägen den här gången. Nu är det bara en jättetimmerstock kvar. Vet inte om jag kan ta den. Ska ta kafferast först. Håll tummarna för mig nu!

Inga kommentarer: