torsdag 14 mars 2013

Det gamla linneskåpet

Röjer ut innehållet nu. Det blir skönt att få det gjort. Samtidigt känns det också. Hittade Johannas glasögon och lite av hennes saker bland alla papper. Vad gör man med glasögon? Går det att återvinna på något vis. Lämna in? Vad ska man spara av alla papper? Jag skulle behöva en dokumentförstörare. Jag får nog samla dem i en kartong så får vi elda upp det sen. Måste le lite åt mig själv. Hittade en del fina presentpåsar jag inte visste jag hade. En hel del skrivböcker. Jag behöver inte köpa en enda skrivbok till i resten av mitt liv! Herrejisses vad skrivböcker jag har. Bläck. En bläckpenna. En såndär man doppar i bläck som förr i tiden. Haha. Jag behöver ett arbetsrum. Typ kontor och pysselrum. Jaja, man kan inte få allt. Såg ett hus i England idag på kanal 8 som hade passat mig perfekt. Det hade alla rum jag behöver. Ljust, trevligt och lättstädat. Modernt men byggt i äldre stil för att passa in i området. Åh, så vackert.  Funktionellt. Fiiiint! Jaja, man kan inte få allt här i världen. Den arkitekten är duktig som lyckades med kombinationen gammalt och nytt. De kallade det för cottage. Vad det nu är? Gård? Skåpet åker upp i sovrummet tills vidare. Förr flyttade jag omkring möblerna som ingenting. Alldeles själv. Upp och nerför trappor också. Denna har jag burit på ryggen med "inte halka av rep" uppför trappor. Vet inte om det funkar idag.

Vad enormt mycket ett litet skåp kan inrymma.

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Ja men just det! klart du ska bära skåpet på ryggen. Du som har problem med hjärtat å så. Klart som korvspad att du ska. Knasfia bara att du tänker så gör mig frustrerad.