onsdag 6 mars 2013

Supermegatrött

Tröttheten tar sig gigantiska proportioner idag. Klart jag då börjar undra: Är jag "bara" trött eller är det något annat? Försöker ta mig igenom det som ska bli gjort idag. Låter mig distraheras av allt annat. Därför går det löjligt sakta. Ja, man kan ha sådana dagar också. Men inte är de roliga. Siktar på att imorgon är en ny dag. Likaså dagen som kommer efter. Det ger sig. Som det brukar.

Gårdagen innehöll många händelser. Min handläggare på AF är jättebra. Faktiskt. Jag gjorde henne glad fast jag gav henne en massa jobb. Likaså överöste jag en kvinna i kassan på Coop Forum med superlativer över återbäringssystemet och medmerakortet. Det här är ju toppen jämfört med papperslapparna man fick med posten förr. Hon blev jätteglad och tackade. Bestämde mig för att försöka komma ihåg att SÄGA det jag tänker, när jag tänker och tycker att någonting är väldigt bra. Ofta tänker jag bara och glömmer säga det. Det vill jag bli bättre på att komma ihåg.

Nu ska jag återgå till "pappersjobbet" och bli klar så jag kan släppa det och sova en stund. Herrejistanes, hur trött kan man bli? Sådär intill döden trött. Dödstrött. Fast det var inget bra ord. Men jag känner mig sån.

Kram!

Inga kommentarer: