söndag 20 juni 2010

Kyrkosöndag..med mera

Idag ska jag till kyrkan. Närmare bestämt Nederluleå kyrka. Fick googla på den för att veta var den ligger. Åhå, Kyrkan i Gammelstan. Den e fin. Jag ska övervara gudstjänsten med fika efteråt och mingel. Dessutom rekognoscera lite om ett annat jobb. Behöver få veta mer. Jag vet för lite än för att kunna fatta så pass viktiga beslut som det gäller.

I torsdags stod vädret oss bi. Vi var ut i en stor Coronet, har glömt hur många fot den var men den var väldigt rymlig och fin. Förstår att den är chefens stolthet. O, ja. Själv är jag lite mer åt tufftuffhållet, vackra, stora, breda snipor som tuffar fram i det blå...Jaa, jag trivs verkligen i det blå, både i luften och på vattnet. Och i fantasin.

Vi grillade, lekte och hade en väldigt trevlig dag. Maten var så god! Kollegan min hade gjort potatissalladerna själv och de var underbart goda. Melon till och tårta till efterätt. Melon är väldigt bra att ha på utflykter. Det ska jag försöka komma ihåg att ha som stående ingrediens nu i sommar då barnbarnen är här. Vi ska göra en hel del utflykter hade jag tänkt. Med melon.

Jag har lyckats rensa ogräshelvetet mellan stenplattorna. Berätta för gubben om mina trädgårdsplaner, involvera honom i dem (halleluja!), men myggdörren lyser med sin frånvaro. Den har jag inte gjort än. Jag har logistikproblem. Det går bara inte som det ser ut nu vid vår ytterdörr. Jag vill ju helst inte behöva göra någon åverkan på det befintliga. Måste fundera vidare på en fiffig lösning. Utefrysen måste tömmas. den smäller och knäpper där den står. Ska sen förpassas till de sälla jaktmarkerna. Eller rent krasst: Soptippen.

Nu ska jag leta lämpliga kläder till körkan. Amen.

Inga kommentarer: