torsdag 24 juni 2010

Å, så fel det kan bli....

Igår jobbade jag med trädgården hela dagen. Tog fram Klippon, tänkte förena nytta med nöje och klippa för hand. Det kommer upp en hel del prästkragar ur gräsmattan som ska till att blomma. Kattfoten blommar för fullt. Dem vill jag ju ha kvar så jag tänkte klippa gräs och lämna kvar blomster-öar i gräsmattan. Så tog soppan slut. Fyller på mer från en bensindunk i bodan. Det var bara det att det var inte bensin i dunken. Så klippon startade inte mer. Attans, attans SKIT! Bytte ut skräpet till ren bensin,tog lös tändstiftet och gjorde ren den och gräsklipparen startade! Men den går bara fem minuter i taget, typ. Efter tre, fyra tändstiftsrengörningar så startar den inte mer. Gav upp. Motorn behöver rengöras ordentligt. Det ville gubben göra själv så jag inte skulle bengla bort några skruvar eller så. Mhmf! Visst var det klantigt ta fel dunk men inte fasen går jag och sniffar i alla dunkar för att kolla vilken som har rätt innehåll. Vem gör det?!!

Idag ska det städas och handlas innan lilla familjen kommer ikväll. Jag börjar morgonen med att vattna perennerna. Skulle gjort det igårkväll men blev alldeles för trött och glömde det helt och totalt. Nu blir det full rulle med småfolk och större folk för den delen ända till på söndag. Huset fullt. Sju pers ska bo och leva här i skogen i några dagar. Härligt! Jag är SÅ glad att jag har en fungerande diskmaskin. Den kan man iallafall inte tanka fel i!

Ha en riktigt trevlig och riktigt härlig midsommar!

2 kommentarer:

Gun-Britt sa...

Hälsa gubben att märka dunkarna. Så slipper man allt extraarbete om man råkar ta fel dunk.
Ha en trevlig mdisommar!! Kram

norrskensflamman sa...

Hoppas att midsommar helgen blir bra.Det ska ju bli strålande väder hela helgn så du som jag får leta efter skugga.
Ska läsa igenom din blogg i morgon.KRAM från lockiga håret.