söndag 5 december 2010

Dagens fadäs!


Hällde opp kaffe i shakern, hällde i pulvret , åsså skakade jag. Poff! Shakern exploderade och sekunden efter stod jag i ett chokladkaffenerstänkt kök. Luckor, tak, golv, väggar och jag bara gapade. Hela jag såg ut som jag tatt ett gjyttjebad. Vilken förödelse! En liten plutteshaker! Först gnodde jag bort allt i köket. Ett köksskåp var dessutom öppet. Det var bara att plocka ut o torka i skåpet o diska opp sakerna. Sen in i duschen o gno av mig. Dammsög golvet o skulle just till att skura då en förskräckligt stor spindel kryper opp på golvlisten. Då brast det verkligen. Gapade o skrek på Gubben som aldrig kom. Hivade snyftande fram dammsugarn igen, släppte inte monsterspindeln ur sikte samtidigt som jag startade och anföll med munstycket i högsta hugg och sög in kräket! Lät den stå på o väsnas i hallen utifall att,. Tog en lugnande rök innan jag slutförde moppandet. Ja, jag vet, men det bara ÄR så, vissa dar. Jag drömde inatt att jag hade huvudlöss . Tänk er, kryp i håret! Så jag var inte rustad alls för mer kryp. Och absolut inte i verkliga livet. Inte idag. Sen skulle Gubben o jag äta ute. Han beställde pizza. Jag skulle ju inte vara sämre förståss. Inte kan jag äta en hel pizza. Det fick jag verkligen erfara. Det var dumt. Riktigt dumt. Men gott. Ett tag...

Inga kommentarer: