söndag 12 december 2010

Krassligt..

Jag är krasslig idag. Skulle bort imorgon men jag får ställa in. Viktigare är att bli kry till jobbet. Datorn är också krasslig. Den ska få bli genomgången och förhoppningsvis kureras under jul. Lilla mamman hjälpte mig med en del i fredags i datorn men det behövs någon med lite mer kunnande så den inte kraschar totalt. För vad gör jag då? Jobbschemat och allt annat man får via e-posten. Usch, jag gillar inte den här sårbarheten som jag får när jag vant mig vid mobil och datorn. Lasse Åberg har en härlig inställning. Undrar om han kunnat låta bli skaffa sig en mobil än? Det handlar inte om att vara världsfrånvänd utan mera som att fråga sig själv vad man verkligen vill ha och behöver. Att verkligen medvetet VÄLJA och inte bara dras med i den allmänna hysterin över måste-ha-saker. Nog vänjer man sig fort. Väldigt fort.

Tänk om jag skulle börja från noll igen. Med vad jag ska ha, angående materiella ting. HUR det skall vara. VAD det skall vara Vad jag ska OMGE mig med.
Vad jag ska ägna mig åt. Vad min tid ska gå till, egentligen. Mmm, liksom man måste göra en ordentlig djupsökning i datorn och gå igenom ALLT så borde jag göra likaledes med mig och livet. Orka. Jag e krasslig. Jag har mött, sett, hört, kramat och pussat Kvitterill och Kotten idag. Umgåtts med Lilla mamman lite. Tänt ljus på graven. Det summerar vad som är viktigt för mig. Nu ska jag unna mig vila. Krypa ner under filten, få upp värmen, dricka bubbelvatten i ljusgrön glaskupa.
Hej så länge världen!

1 kommentar:

norrskensflamman sa...

Fy vad trist att du inte blir frisk .Tror jag vet varför. Tillslut säger kroppen ifrån att nu räcker det.Annars så ska du få se när du verkligen blir sjuk säger den.Fortsätt du att ha så mycket kring om dig,fortsätt att jobba så långa tunga skift,fortsätt att jobba från datorn hemma, fortsätt,fortsätt...
Du ska få veta något.Jag är rädd om dig är du? Kram